
Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"
ISSN 2415-8518
Теоретичні засади стратегічного маркетингового планування
Анотація: У статті розглянуто питання сутності стратегії та стратегічного планування на підприємстві. Досліджено зв’язок стратегічного та маркетингового планування. Пропонуються напрями ефективного використання маркетингового планування на підприємстві.
Abstract: The article considers the issues of Strategy and Strategy planning at an enterprise. The author provides the analyzes of the connection between Strategic and Marketing planning, proposes the ways of Marketing planning most effective usage at an enterprise.
Ключові слова: маркетинг, стратегія, стратегічне планування, маркетингове планування
Key words: marketing, Strategy, Strategic planning, Marketing planning
УДК: 339.138
UDC: 339.138
To cite paper
In APA style
Kyc, N. (2013). . Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", 15, 103-109. Available at: http://vz.kneu.ua/archive/2013/15.15
In MON style
Куць Н.В. Теоретичні засади стратегічного маркетингового планування. Вчені записки. 2013. № 15. С. 103-109. URL: http://vz.kneu.ua/archive/2013/15.15 (дата звернення: 27.04.2025).
With transliteration
Kyc, N. (2013) Teoretychni zasady stratehichnoho marketynhovoho planuvannia []. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", no. 15. pp. 103-109. Available at: http://vz.kneu.ua/archive/2013/15.15 [in Ukrainian] (accessed 27 Apr 2025).

Download Paper
1
Views
0
Downloads
0
Cited by
- Alfred D. Chandler. Strategy and Structure: Chapters in the History of the American Industrial Enterprise, MIT Press,1962. — 633 р.
- Мінцберг Г. Зліт та падіннястратегічногопланування / Пер. з англ. К. Сисоєва. — К.: Видавництво Олексія Капусти, 2008. — 412 с.
- Kenneth Andrews, The Concept of Corporate Strategy, rev. ed. (Homewood, Ill. R.D. Irwin, 1980)., — 384 р.
- Лайм Фаэй, Роберт Рэнделл. Курс МБА по стратегическому менеджменту / пер. с англ. — М.: Альпина паблишерз, 2002. — 608 с.
- H. Igor Ansoff, Edward J. McDonnell, Implanting Strategic Management. Prentice Hall, 1990. — 520 р.
- C.W.Hofer, D. Schendel, Strategy Formulation: Analytical Concepts, St. Paul, MN: West Publishing Co., 1978. — 366 p.
- Ginter, P.M., Rucks, A.C. and Dunkan, W.J. Planners perceptions of the Strategic Management Process. // Cambridge University Press. — 2003. — 221 р.
- Поделинская И. А., Бянкин М. В. Стратегическое планирование: Учебное пособие. — Улан-Удэ: Изд-во ВСГТУ, 2005. — 55 с.
- Дубовик О. В., Бойко С. М., Вознюк М. А., Гірченко Т. Д. Маркетинг у банку: Навчальний посібник. — 2-ге вид. —К.: Алерта. — 275 с.
- Лютий І. О., Солодка О. О. Банківський маркетинг: Навч. посібник. — К.: Знання, 2008. — 395 с.
- Аакер Д. Стратегическое рыночное управление: 7-е изд. / Пер. с англ. под ред. С. Г. Божук. — СПб.: Питер, 2007. — 496 с.
- Colin Gilligan, Richard M.S. Wilson Strategic Marketing Planning, SecondEdition, Butterworth-Heinemann, Boston, 2003. — 552 p.
- Ламбен Жан-Жак. Стратегический маркетинг. Европейская перспектива. Пер. с французского. — СПб.: Наука, 1996. — 589 с.
- Куденко Н. В.Стратегічний маркетинг: Навч. посібник. — К.: КНЕУ, 1998. —151 с.
- Голубков Е. П. Основы маркетинга: Учебник. — М.: Издательство «Финпресс», 1999. — 656 с.
- Greenley G. E., Lings, I. N. The development and validation of a measure of internal market orientation // Aston Business School, Research Paper, 2001. — 312 р.
- Cole G. A. Strategic Management, 1994, DP PublicationsLtd, Aldine Place, London. — 267 p