
Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"
ISSN 2415-8518
Основні показники економічної діяльності культурних та креативних індустрій в Україні
Economic indicators of cultural and creative industries in Ukraine
DOI:
10.33111/vz_kneu.25.21.04.03.019.025
Анотація: У статті представлено узагальнений підхід до оцінки валової доданої вартості культурного та креативного продукту. Розглянуто напрями державної політики в галузі культури, розподіл повноважень між суб’єктами державного управління на центральному та місцевому рівнях. Проаналізовано фінансування культури, визначено основні проблеми культурних підприємств, розглянуто можливість залучення додаткових джерел фінансування.
На початку 2000-х років культурні та творчі індустрії демонстрували високі темпи розвитку сектору, зайнятості та валової доданої вартості (ВДВ). Це можна розглядати як прямий вплив сектору на розвиток економіки. Існує ще непрямий вплив, який можна розглядати через призму розвитку суміжних секторів і перенесення результатів творчості в інші галузі. Галузі культури мають стати базовим компонентом у формуванні економічної політики та довгострокової стратегії розвитку, а це у свою чергу, передбачає внесення культурних показників до вимірювання показників національного розвитку.
Завданнями державної культурної політики мають бути підтримка творчих проєктів, які націлені на опанування населенням культурних благ, розвиток культурного потенціалу, збереження національних традицій, можливості до впровадження інновацій у соціокультурній сфері. Необхідним є достатнє фінансування (не за залишковим принципом), ліквідація адміністративних бар’єрів, інвестування та сприяння розвитку культурної сфери. Додатково потрібна підтримка розвитку громадських інститутів у сфері культурної діяльності.
Стратегія державної культурної політики має бути спрямована но формування економічної привабливості та прибутковості культури на центральному та місцевому рівнях через формування соціально-активного культурного простору з інтеграцію інших секторів економіки. Стратегія розвитку культури має передбачати культурне різноманіття, забезпечення доступу до культури для всіх мешканців, залучення культури в інші сфери розвитку (політика, економіка тощо), культурну освіту, розвиток цифрової культури, дотримання прав інтелектуальної власності.
Abstract: The article presents a generalized approach to estimating the gross value added of a cultural and creative product. The state policy directions in the field of culture, the powers divided between the central and local levels are considered. The main problems of cultural enterprises, for example, finance are determined. And the possibility of additional financing sources attracting is considered.
There is a direct and indirect impact of culture on the economy. The cultural and creative industries in the early 2000s, demonstrated direct impact — high growth rates, flourishing employment, and gross value added (GVA). We evaluate an indirect impact as including the transfer of creative results to other sectors.
Cultural development indicators should consider as the components in the economic policy in long-term planning strategy. The core tasks of the state cultural policy are wider consumption of cultural goods, development of industries potential, preservation of national traditions, opportunities for innovation in the socio-cultural sphere. Sufficient funding (not on a residual basis), elimination of administrative barriers, investment, promotion, and the development of public institutions in the field of cultural activities are needed.
The economic attractiveness and profitability of culture at the central and local levels should be aimed at the strategy of the state cultural policy. The supplementary goals are to create a sociably active cultural space and the integration of other sectors of the economy. The culture development strategy should include cultural diversity, ensuring access to culture for all residents, involving culture in other areas of development (politics, economics), cultural education, development of digital culture, and respect for intellectual property rights.
Ключові слова: культура, культурний продукт, культурні індустрії, креативні індустрії, валова додана вартість
Key words: culture, cultural product, cultural industries, creative industries, gross value added
УДК: 330.354
UDC: 330.354
JEL: C15 O40 Z13
To cite paper
In APA style
Fedorenko, T. (2021). Economic indicators of cultural and creative industries in Ukraine. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", 25 (4), 30-41. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.25.21.04.03.019.025
In MON style
Федоренко Т.О. Основні показники економічної діяльності культурних та креативних індустрій в Україні. Вчені записки. 2021. № 25(4). С. 30-41. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.25.21.04.03.019.025 (дата звернення: 27.04.2025).
With transliteration
Fedorenko, T. (2021) Osnovni pokaznyky ekonomichnoi diialnosti kulturnykh ta kreatyvnykh industrii v Ukraini [Economic indicators of cultural and creative industries in Ukraine]. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", no. 25(4). pp. 30-41. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.25.21.04.03.019.025 [in Ukrainian] (accessed 27 Apr 2025).
.jpg )
Download Paper
2
Views
1
Downloads
0
Cited by
- Datsiuk S.A. Ontolohizatsiia vzaiemodii kultur. URL: http://www.uis.kiev.ua/ xyz/o.htm (data zvernennia: 15.09.2021) [In Ukrainian].
- Miège, B. (1987). The logics at work in the new cultural industries. Media, Culture & Society. 9(3). Р. 273–289.
- Howkins, J. (2001). The creative economy.
- David Throsby (2008) The concentric circles model of the cultural industries, Cultural Trends, 17:3, 147-164, DOI: 10.1080/09548960802361951.
- Hesmondhalgh, David. (2013). The Cultural Industries (3rd Ed.). URL: https://www.researchgate.net/publication/261554803_The_Cultural_Industries_3rd_Ed.
- Measuring the Economic Contribution of Cultural Industries. A review and assessment of current methodological approaches. The UNESCO Institute for Statistics.URL: http://www.lacult.unesco.org/docc/2012_Measuring_economic_contribution_cult_ndustries_ UNESCO.pdf (date of access: 20.09.2021).
- Fleischer, Rasmus. Musikens politiska ekonomi: lagstiftningen, ljudmedierna och försvaret av den levande musiken, 1925–2000. Diss. Lund University, 2012.
- Jason Potts and Stuart Cunningham. Four models of the creative industries. International Journal of Cultural Policy. Volume 14. 2008. Issue 3. Р. 233-247.
- Baumol, William J.; Bowen, William G. (1966). Performing Arts, The Economic Dilemma: a study of problems common to theater, opera, music, and dance. Cambridge, Mass.: M.I.T. Press. ISBN 0262520117.
- Ekonomichna pryvablyvist ukrainskoi kultury. Instytut ekonomichnykh doslidzhen ta politychnykh konsultatsii. 2019. URL: http://www.ier.com.ua/files/publications/ Special_research/2019_UCF_report_extended.pdf. (Data zvernennia 27.08.2021) [In Ukrainian].
- De Vany, A. (2003). Hollywood Economics: How Extreme Uncertainty Shapes the Film Industry (1st ed.). Routledge. https://doi.org/10.4324/9780203489970.
- Jason Potts & Stuart Cunningham (2008) Four models of the creative industries. International Journal of Cultural Policy. 14:3. Р. 233–247. DOI: 10.1080/10286630802281780 (accessed 09.09.2021).
- Proskurina, M. (2021). Katehoriia «dodana vartist» u dyskursi kreatyvnoi ekonomiky. Tavriiskyi naukovyi visnyk. Seriia: Ekonomika. (6). 7–12. https://doi.org/10.32851/2708- 0366/2021.6.1. (data zvernennia 17.09.2021) [In Ukrainian].
- Finansuvannia kreatyvnykh industrii. Analitychnyi zvit // Ukrainskyi kulturnyi fond. 2020. URL: https://uaculture.org/wp-content/uploads/2020/12/7.finansuvannya-kreatyvnyhindustrij_r.pdf. (Data zvernennia 13.09.2021) [In Ukrainian].
- V umovakh detsentralizatsii odnym iz nashykh naivazhlyvishykh zavdan ye perezavantazhennia spryiniattia ekonomichnoi pryvablyvosti kultury na mistsevomu rivni. Uriadovyi portal. URL: https://www.kmu.gov.ua/news/249822776 (data zvernennia: 15.09.2021) [In Ukrainian].
- Culture and Local Development: Background document. OECD. 2018. 58 p. URL: http://www.oecd.org/cfe/leed/venice-2018-conference-culture/ documents/Culture-and-Local-Development-Venice.pdf?fbclid=IwAR2ZSAm9UjzulzfoIgHV6Vf4Gjvtsx2W16_Pbrx IGuQ0uBu2qBjzhdB_Wgc. (Data zvernennia 13.09.2021).
- Finansuvannia kreatyvnykh industrii. Analitychnyi zvit // Ukrainskyi kulturnyi fond. 2020. URL: https://uaculture.org/wp-content/uploads/2020/12/7.finansuvannya-kreatyvnyhindustrij_r.pdf. (Data zvernennia 13.09.2021) [In Ukrainian].
- Analitychne doslidzhennia pidkhodiv do finansuvannia kultury na mistsevomu rivni v Ukraini ta zakordonom. PPV Knowledge Networks na zamovlennia Instytutu stratehii kultury (m. Lviv). 2018. URL: PPV Knowledge Networks na zamovlennia Instytutu stratehii kultury (m. Lviv). (data zvernennia 13.09.2021) [In Ukrainian].
- Hromadskyi biudzhet mista Kyieva. 2020. URL: https://gb.kyivcity.gov.ua/ projects/archive/11 (data zvernennia: 22.09.2021) [In Ukrainian].
- Deiaki aspekty kulturnykh praktyk i kulturnoi infrastruktury Ukrainy // Kyivskyi mizhnarodnyi instytut sotsiolohii. 2019. URL: https://www.kiis.com.ua/ ?lang=ukr&cat=reports&id=834&page=1&t=13. (Data zvernennia 10.09.2021) [In Ukrainian].