Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Напрями організаційно-функціонального забезпечення публічної дипломатії у державному управлінні України

Directions of organizational and functional support of public diplomacy in the public administration of Ukraine

DOI:

10.33111/vz_kneu.27.22.02.06.040.046

Анотація: Для повноцінного функціонування публічної дипломатії в Україні на державному рівні має бути здійснено її інституційне, правове та функціональне забезпечення. Тобто, має бути запропоновано низку органів державної влади, на який мають бути покладені функції із формування, розвитку та використання публічної дипломатії як методу взаємодії із іноземними суспільствами для реалізації цілей публічної політики.
Діяльність у сфері публічної дипломатії і стратегічних комунікацій для України, є відносно новою, власне її тривалість умовно оцінюється у 8 років. За цей час було ухвалено низку нормативно-правових актів, визначено або створено окремі органи державної влади, на які покладаються відповідні функції з питань публічної дипломатії. Однак, для повноцінного функціонування публічної дипломатії має бути створено чітку систему органів влади з питань публічної дипломатії, яка має відповідати усім ознакам системи.
Окрім того, для забезпечення їх спільної, узгодженої діяльності у напрямку розвитку публічної дипломатії, необхідним є їх об’єднання у певну систему взаємовідносин і взаємодії, що характеризувалась би спільними принципами діяльності, єдиним методологічним та методичним наповненням, а також центром, який би здійснював загальну координацію діяльності всіх суб’єктів публічної дипломатії та синхронізації їх дій у процесі здійснення заходів публічної дипломатії.
Аналіз стану організаційно-функціонального забезпечення публічної дипломатії, посвідчив, що органи державної влади, на які покладаються відповідні функції з питань публічної дипломатії в цілому чи окремими її напрямами (видами) інституційно різні, а створені нові установи для розвитку окремих напрямів публічної дипломатії підпорядковані різним органам влади, що фактично унеможливлює їх спільну діяльність у досягненні визначеної саме стратегічної мети.
Під час розробки моделі інституційного забезпечення публічної дипломатії було взято до уваги не тільки науково обґрунтовані підходи, а й власне українські реалії, а також умови воєнного часу, в яких здійснюється розвиток України. Також вагоме місце має зарубіжний досвід із організаційно-функціонального забезпечення публічної дипломатії зокрема США, а також ЄС і НАТО, із профільні структури яких взаємодіють у цій сфері із окремими українськими органами влади. Адже така взаємодія у сфері публічної дипломатії має важливе значення в аспекті забезпечення спільної діяльності з метою протидії інформаційним інтервенціям держав-агресорів.
Abstract: Для повноцінного функціонування публічної дипломатії в Україні на державному рівні має бути здійснено її інституційне, правове та функціональне забезпечення. Тобто, має бути запропоновано низку органів державної влади, на який мають бути покладені функції із формування, розвитку та використання публічної дипломатії як методу взаємодії із іноземними суспільствами для реалізації цілей публічної політики.
Діяльність у сфері публічної дипломатії і стратегічних комунікацій для України, є відносно новою, власне її тривалість умовно оцінюється у 8 років. За цей час було ухвалено низку нормативно-правових актів, визначено або створено окремі органи державної влади, на які покладаються відповідні функції з питань публічної дипломатії. Однак, для повноцінного функціонування публічної дипломатії має бути створено чітку систему органів влади з питань публічної дипломатії, яка має відповідати усім ознакам системи.
Окрім того, для забезпечення їх спільної, узгодженої діяльності у напрямку розвитку публічної дипломатії, необхідним є їх об’єднання у певну систему взаємовідносин і взаємодії, що характеризувалась би спільними принципами діяльності, єдиним методологічним та методичним наповненням, а також центром, який би здійснював загальну координацію діяльності всіх суб’єктів публічної дипломатії та синхронізації їх дій у процесі здійснення заходів публічної дипломатії.
Аналіз стану організаційно-функціонального забезпечення публічної дипломатії, посвідчив, що органи державної влади, на які покладаються відповідні функції з питань публічної дипломатії в цілому чи окремими її напрямами (видами) інституційно різні, а створені нові установи для розвитку окремих напрямів публічної дипломатії підпорядковані різним органам влади, що фактично унеможливлює їх спільну діяльність у досягненні визначеної саме стратегічної мети.
Під час розробки моделі інституційного забезпечення публічної дипломатії було взято до уваги не тільки науково обґрунтовані підходи, а й власне українські реалії, а також умови воєнного часу, в яких здійснюється розвиток України. Також вагоме місце має зарубіжний досвід із організаційно-функціонального забезпечення публічної дипломатії зокрема США, а також ЄС і НАТО, із профільні структури яких взаємодіють у цій сфері із окремими українськими органами влади. Адже така взаємодія у сфері публічної дипломатії має важливе значення в аспекті забезпечення спільної діяльності з метою протидії інформаційним інтервенціям держав-агресорів.
Ключові слова: система, публічна дипломатія, публічна дипломатія на підтримку воєнних заходів, воєнна/військова дипломатія, стратегічні комунікації, інституційна взаємодія
Key words: система, публічна дипломатія, публічна дипломатія на підтримку воєнних заходів, воєнна/військова дипломатія, стратегічні комунікації, інституційна взаємодія
УДК: 351.88:327](477)
UDC: 351.88:327](477)

JEL: L10 L21

To cite paper
In APA style
Sukhatska, D. (2022). Directions of organizational and functional support of public diplomacy in the public administration of Ukraine. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", 27 (2), 51-61. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.27.22.02.06.040.046
In MON style
Сухацька Д.Ю. Напрями організаційно-функціонального забезпечення публічної дипломатії у державному управлінні України. Вчені записки. 2022. № 27(2). С. 51-61. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.27.22.02.06.040.046 (дата звернення: 27.04.2025).
With transliteration
Sukhatska, D. (2022) Napriamy orhanizatsiino-funktsionalnoho zabezpechennia publichnoi dyplomatii u derzhavnomu upravlinni Ukrainy [Directions of organizational and functional support of public diplomacy in the public administration of Ukraine]. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", no. 27(2). pp. 51-61. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.27.22.02.06.040.046 [in Ukrainian] (accessed 27 Apr 2025).
# 27(2) / 2022 # 27(2) / 2022
Download Paper
1
Views
0
Downloads
0
Cited by

  1. Seydov V. Ot tradytsyonnoi dyplomatyy k publychnoi dyplomatyy. Ynformatsyia. Dyplomatyia. Psykholohyia : sb. mater. kruhl. stola / rasporiad. ta otv. red. Yu. B. Kashleva. 2002. S. 312–335.
  2. Ukrainskyi derzhavnyi tsentr mizhnarodnoi osvity — ofitsiinyi sait: veb-sait. URL: https://studyinukraine.gov.ua/ (data zvernennia: 03.12.2021).
  3. Vernadskyi V.Y. O nauchnom myrovozzrenyy. Trudы po fylosofyy estestvoznanyia / V.Y. Vernadskyi. M. : Nauka, 2000. 319 s.
  4. Sukhorolska I.Yu. Hromadska dyplomatiia yak chynnyk demokratyzatsii politychnoi systemy Ukrainy : avtoref dys. k-ta polit. nauk : 23.00.02. Lvivskyi natsionalnyi universytet imeni I. Franka. Lviv, 2015. 20 s.
  5. Kontseptsiia reformuvannia uriadovykh komunikatsii / MIP ; 22.01.2016 r. URL: https://mip.gov.ua/documents/56.html (data zvernennia: 01.06.2019).
  6. Pro kulturno-informatsiinyi tsentr u skladi zakordonnoi dyplomatychnoi ustanovy Ukrainy: Ukaz Prezydenta Ukrainy vid 20.02.2006 r. № 142/2006. URL: https://zakon. rada.gov.ua/laws/show/142/2006 (data zvernennia: 19.02.2019).
  7. Postanova Kabinetu Ministriv Ukrainy : Pro Koordynatsiinu radu z realizatsii Stratehii komunikatsii u sferi yevropeiskoi intehratsii na 2018-2021 roky vid 18.07.2018 № 577 // Baza danykh «Zakonodavstvo Ukrainy» / VR Ukrainy. URL: https://zakon.rada.gov.ua/ laws/show/577-2018-%D0%BF (data zvernennia 15.12.19)
  8. Holovko I.K. Paradyplomatiia subnatsionalnykh aktoriv: potentsial ta formy realizatsii. Naukovo-teoretychnyi almanakh «Hrani». 2016. № 138 (10). S. 23–30.
  9. Detsyk O.P. Stratehichne proiektuvannia rozvytku sfery publichnoi dyplomatii v Ukraini. Vcheni zapysky TNU imeni V.I. Vernadskoho. Seriia: Derzhavne upravlinnia. 2020. Tom 31 (70). № 2. S. 66–73.
  10. Pro zatverdzhennia Polozhennia pro konkurs kulturno-mystetskyi proektiv «Mali mista — velyki vrazhennia» : nakaz Minkultu Ukrainy vid 11.02.2019 r. № 97. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/z0273-19 (data zvernennia: 15.04.2021).