Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Конкурентні переваги збуту продукції через біржові структури

Competitive advantages of product sale through exchange structures

DOI:

10.33111/vz_kneu.31.23.01.06.040.046

Анотація: У статті досліджено певні елементи конкурентних переваг збуту продукції через біржову сферу. Вивчення проблеми полягає в узагальненні підходів до визначення конкурентних переваг збуту продукції через біржову сферу, дослідження їхніх основних характеристик та виявленні шляхів щодо можливості підвищення конкурентних переваг біржових структур.
Проведено аналіз останніх досліджень і публікацій щодо категорії «конкурентні переваги», а також розглянуто сутність біржової торгівлі з різних поглядів та досліджено в працях багатьох вітчизняних науковців. Розроблено схему інфраструктури ринку, де головним дієвим органом сфери збуту є біржі. Щоб виявити ефективність збуту продукції через біржову сферу не тільки внутрішніх, а й світових біржових ринках проаналізовано рейтинги конкурентоспроможності України. Коротко розглянуто основні конкурентні переваги, які зосереджені у біржовому товарі. З’ясовано, що біржовий товар є масовим, однорідним, кількісно та якісно стандартизованим, взаємозамінним, знеособленим. Проведено класифікацію біржових товарів. Виявлено основні чинники щодо удосконалення напряму підвищення конкурентних переваг збуту продукції через біржі. Після прийняття змін до законодавства про діяльність товарних бірж організовано продаж товарів став можливим виключно через ліцензовані біржі. Виявлено, що нові зміни у законодавстві та проведених реформа дасть стабільний напрямок підйому української економіки в цілому. Збут продукції відбуватиметься більш спеціалізованим товаром, який відповідатиме основним конкурентним вимогам щодо біржового товару. Біржові торги прохатимуть лише на ліцензованих біржах, що підвищить результативність торгів та ліквідність біржових угод, що є позитивним для країни загалом. Створення надійних та професійних майданчиків учасників біржової торгівлі дозволить зменшити ризик від негативних факторів. Участь у біржових торгах дозволить отримати справедливу і гідну ціну на власну продукцію, а учасники одержують змогу фіксувати ціни на майбутнє, а отже, забезпечать собі більш зрозуміле і прогнозоване бачення ціноутворення на товар.
Abstract: The article examines certain elements of competitive advantages of selling products through the exchange sphere. The study of the problem consists in generalizing approaches to determining the competitive advantages of selling products through the exchange sphere, studying their main characteristics and identifying ways to increase the competitive advantages of exchange structures.
The author analyzes the latest research and publications on the category of "competitive advantages", as well as considers the essence of exchange trading from different perspectives and researched in the works of many domestic scholars. The author develops a scheme of market infrastructure, where exchanges are the main effective body of the sales sector. To determine the effectiveness of selling products through the exchange sphere not only in the domestic but also in the world exchange markets, the author analyzes the competitiveness ratings of Ukraine.
The main competitive advantages that are concentrated in the exchange-traded commodity itself are briefly considered. It is found that the exchange commodity is massive, homogeneous, quantitatively and qualitatively standardized, interchangeable, and impersonal. The classification of exchange commodities is carried out. The main factors for improving the direction of increasing the competitive advantages of selling products through exchanges are identified. After the adoption of amendments to the legislation on the activities of commodity exchanges, organized sales of goods became possible exclusively through licensed exchanges. It was found that the new changes in legislation and the reforms implemented will provide a stable direction for the recovery of the Ukrainian economy as a whole. Sales of products will be more specialized and will meet the basic competitive requirements for exchange-traded goods. Exchange trading will only be allowed on licensed exchanges, which will increase trading efficiency and liquidity of exchange transactions, which is positive for the country as a whole. The creation of reliable and professional platforms for exchange trading participants will reduce the risk from negative factors. Participation in exchange trading will help to obtain a fair and decent price for their products, and participants will be able to fix prices for the future, thus providing a clearer and more predictable vision of product pricing.
Ключові слова: конкуренція, конкурентні переваги, біржова сфера, збутова діяльність, біржовий товар
Key words: competition, competitive advantages, agricultural products, stock market, sales activity, stock market
УДК: 33:339.137:336.764
UDC: 33:339.137:336.764

JEL: D49 F9 M20

To cite paper
In APA style
Kalyuzhna, J., & Prikhodko, L. (2023). Competitive advantages of product sale through exchange structures. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", 30 (1), 62-69. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.31.23.01.06.040.046
In MON style
Калюжна Ю.П., Приходько Л. Конкурентні переваги збуту продукції через біржові структури. Вчені записки. 2023. № 30(1). С. 62-69. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.31.23.01.06.040.046 (дата звернення: 27.04.2025).
With transliteration
Kalyuzhna, J., Prikhodko, L. (2023) Konkurentni perevahy zbutu produktsii cherez birzhovi struktury [Competitive advantages of product sale through exchange structures]. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", no. 30(1). pp. 62-69. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.31.23.01.06.040.046 [in Ukrainian] (accessed 27 Apr 2025).
# 30(1) / 2023 # 30(1) / 2023
Download Paper
1
Views
0
Downloads
0
Cited by

  1. Voichak A. V. Konkurentni perevahy pidpryiemstva: sutnist i klasyfikatsiia. / A. V. Voichak, A. V. Kamyshnikov // Marketynh v Ukraini. — 2005. — # 2. — S. 50–53.
  2. Dolzhanskyi I. Z. Konkurentospromozhnist pidpryiemstva: pidruchnyk. / I. Z. Dolzhanskyi, T. O. Zahorna. K.: Tsentr navchalnoi literatury, 2006. 384 s.
  3. Konkurentospromozhnist pidpryiemstva: otsinka rivnia ta napriamy pidvyshchennia: monohrafiia / za zah red. O. H. Yankovoho. Odesa: Atlant, 2019. 470 s.
  4. Tsiutsiupa S. V. Konkurentni perevahy pidpryiemstva u rynkovomu seredovyshchi: formuvannia ta zabezpechennia. / S. V. Tsiutsiupa // Vcheni zapysky Universytetu «KROK». — 2020. — #1 (57). — S. 24–31.
  5. Zahurskyi O. M. Problemy ta perspektyvy birzhovoi diialnosti v ahrarnomu sektori ekonomiky. / O. M, Zahurskyi // Finansy Ukrainy. — 2014. — # 5. — S. 86–95.
  6. Shebanin V. S. Piiurenko I. O. Suchasnyi stan i napriamy aktyvizatsii ta udoskonalennia birzhovoi diialnosti na ahrarnomu rynku. [Elektronnyi resurs]. — Rezhym dostupu do resursu: http:// vuzlib.com/content/view/2547/13/
  7. Morozov R. V. Ekonomichna rol birzhovoi torhivli ta suchasni tendentsii yii rozvytku. / R. V. Morozov, L. O. Boiko // Ahrosvit. — 2019. — # 9. — S. 3–8.
  8. Birzhova sprava: pidruchnyk / Yu. V. Malnyk, N. Ye. Strebitska, O. M. Voitenko [ta in.]; za nauk. red. O. M. Sokhatskoi. 3-tie vyd., pererobl., zmin. ta dopovn. Ternopil: TNEU, 2014. 655 s.
  9. Kukharets V. V., Bului O. H., Levkivska L. M. Tendentsii rozvytku birzhovoho rynku v umovakh hlobalizatsii svitovoi ekonomiky. Efektyvna ekonomika. # 4. 2021. Elektronyi fakhovyi zhurnal. [Elektronnyi resurs]. — Rezhym dostupu do resursu: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2021/92.pdf
  10. Ukraina opustylasia na 85-e mistse v shchorichnomu reitynhu konkurentospromozhnosti WEF. [Elektronnyi resurs]. — Rezhym dostupu do resursu: https://ua.interfax.com.ua/news/economic/ 617843.html (data zvernennia: 18.01.2022).
  11. Ukraina posila 54 mistse u Svitovomu reitynhu konkurentospromozhnosti. [Elektronnyi resurs]. — Rezhym dostupu do resursu: https://www.ukrinform.ua/rubric-economy/3291328- ukraina-posila-54-misce-u-svitovomu-rejtingu-konkurentospromoznosti.html
  12. Konkurentospromozhnist Ukrainy 2020-2021. Informatsiinyi ohliad ta sytuatsiinyi analiz. Departament rozvytku elektronnykh komunikatsii. Kyiv. 2021. 71 s.
  13. Dubrovskyi O. Birzhova torhivlia enerhoresursamy: konkurentsiia, de nemaie autsaideriv. [Elektronnyi resurs]. — Rezhym dostupu do resursu: https://www.epravda.com.ua/columns/2021/05/20/674055/
  14. Padalka O. Pershii rik litsenzovanoi birzhovoi torhivli (Ekonomichna pravda): [Elektronnyi resurs]. — Rezhym dostupu do resursu: https//aeaep.com.ua