Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Стратегічний менеджмент розвитку підприємств малого агробізнесу в умовах посилення конкурентних ознак та євроінтеграції

Strategic management of the development of small agribusiness enterprises in the conditions of strengthening competitive characters and european integration

DOI:

10.33111/vz_kneu.32.23.03.03.019.025

Анотація: Сільське господарство та аграрний комплекс дійсно мають важливе значення для розвитку економіки України. Вихід на міжнародні ринки і забезпечення конкурентоспроможної продукції відкривають нові можливості для розвитку та залучення інвестицій в аграрний сектор країни. Для успішного виходу на європейський ринок і використання сучасних інноваційних технологій у виробництві необхідні такі аспекти: інноваційні технології, якість продукції, маркетинг і стратегія. Укріплення держави та розширення експорту сільськогосподарської продукції на міжнародні ринки вимагають впровадження інновацій та покращення якості продукції. Це створює можливості для розвитку аграрного сектору, залучення інвестицій та сприяє загальному економічному зростанню України.
Статтю присвячено дослідженню вибору стратегії розвитку підприємств малого бізнесу в умовах євроінтеграції.
Розвиток сільськогосподарських підприємств у контексті глобальних інтеграційних процесів і входу на європейські та світові ринки вимагає впровадження сучасних методів стратегічного розвитку. Одним із ключових інструментів для досягнення успіху є розробка стратегії розвитку. Стратегія розвитку підприємства в аграрному секторі повинна враховувати внутрішні та зовнішні фактори, а також цілі та завдання підприємства. Деякі аспекти, які можуть бути включені до стратегії розвитку сільськогосподарського підприємства, містять таке: маркетингова стратегія, інвестиційна стратегія, розвиток людського капіталу. Ці аспекти допоможуть сільськогосподарському підприємству ефективно пристосуватися до викликів і можливостей глобальних інтеграційних процесів та досягти успіху на міжнародних ринках. Стратегії розвитку в агробізнесі — це взаємодія зовнішніх, внутрішніх елементів в умовах нестабільності середовища на довгострокову перспективу з метою реалізації поставлених завдань. Успіх підприємницької діяльності в агробізнесі у значній мірі визначається його стратегією. Наявність єдиного концептуального підходу в агробізнесі як складної економічної системи є важливим у прийнятті правильного рішення. Реалізація стратегічних цілей повинна забезпечити виживання підприємства протягом тривалого часу, а також його результативність і ефективність діяльності. Стратегія в сільському господарстві важко піддається коригуванню через специфіку досліджуваної галузі: залежність від природно-кліматичних умов, сезонний характер, розробка та втілення стратегії інноваційного розвитку — важливий фактор для малих аграрних підприємств з метою підвищення їх рентабельності та прибутковості, розширення присутності на ринку та посилення конкурентних позицій. Інновації можуть стати ключовим інструментом для досягнення успіху в умовах зростаючої конкуренції та інтеграції до європейського економічного простору
Abstract: Agriculture and the agrarian complex are really important for the development of
the economy of Ukraine. Access to international markets and provision of competitive
products open up new opportunities for development and attraction of investments in the
agricultural sector of the country. In order to successfully enter the European market and use
modern innovative technologies in production, the following aspects are necessary: innovative
technologies, product quality, marketing and strategy. Strengthening the state and expanding
the export of agricultural products to international markets require the introduction of
innovations and improvement of product quality. This creates opportunities for the
development of the agricultural sector, attracting investments and contributes to the overall
economic growth of Ukraine. The article is devoted to the study of the choice of strategy for
the development of small business enterprises under the conditions of European integration.
The development of agricultural enterprises in the context of global integration processes
and entry into European and world markets requires the implementation of modern methods of
strategic development. One of the key tools for achieving success is developing a
development strategy. The enterprise development strategy in the agricultural sector must
take into account internal and external factors, as well as the goals and objectives of the
enterprise. Some aspects that can be included in an agricultural enterprise development
strategy include: marketing strategy, investment strategy, human capital development. These
aspects will help the agricultural enterprise to effectively adapt to the challenges and
opportunities of global integration processes and achieve success in international markets.
Development strategies in agribusiness are the interaction of external and internal elements in
conditions of environmental instability for the long term in order to implement the set tasks.
The success of entrepreneurial activity in agribusiness is largely determined by its strategy.
The presence of a single conceptual approach in agribusiness, as a complex economic
system, is important in making the necessary decision. The implementation of strategic goals
should ensure the survival of the enterprise for a long period of time, the effectiveness and
efficiency of activities. It should be taken into account that the strategy in agriculture is difficult
to adjust due to the presence of features inherent in this field: dependence on natural and
climatic conditions, seasonality. the development and implementation of an innovative
development strategy is an important factor for small agricultural enterprises in order to
increase their profitability and profitability, expand their market presence and strengthen their
competitive positions. Innovation can become a key tool for achieving success in the
conditions of growing competition and integration into the European economic space.
Ключові слова: малий бізнес, аграрні підприємства, стратегії, умови розвитку, конкуренція.
Key words: small business, agricultural enterprises, strategies, development conditions, competition.
УДК: 334.7(477): 658.821:338.432
UDC: 334.7(477): 658.821:338.432

JEL: 1 2 K M O Q

To cite paper
In APA style
Kramarenko, I. (2023). Strategic management of the development of small agribusiness enterprises in the conditions of strengthening competitive characters and european integration. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", 32 (3), 32-41. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.32.23.03.03.019.025
In MON style
Крамаренко І. Стратегічний менеджмент розвитку підприємств малого агробізнесу в умовах посилення конкурентних ознак та євроінтеграції. Вчені записки. 2023. № 32(3). С. 32-41. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.32.23.03.03.019.025 (дата звернення: 21.11.2024).
With transliteration
Kramarenko, I. (2023) Stratehichnyi menedzhment rozvytku pidpryiemstv maloho ahrobiznesu v umovakh posylennia konkurentnykh oznak ta yevrointehratsii [Strategic management of the development of small agribusiness enterprises in the conditions of strengthening competitive characters and european integration]. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", no. 32(3). pp. 32-41. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.32.23.03.03.019.025 [in Ukrainian] (accessed 21 Nov 2024).
# 32(3) / 2023 # 32(3) / 2023
Download Paper
6
Views
3
Downloads
0
Cited by

  1. Andriichuk V. H. Ekonomika ahrarnykh pidpryiemstv: pidruchnyk. 2-he vyd., dop. i
  2. ereroblene. Kyiv : KNEU. 2002. 624 s.
  3. Ekonomika pidpryiemstv APK: Navchalnyi posibnyk/Za redaktsiieiu prof.
  4. usanovskoho S.L. Ternopil: Horlytsia, 2008. 259 s.
  5. Innovatsiina diialnist v ahrarnii sferi: instytutsionalnyi aspekt: monohrafiia / P.T.
  6. abluk, O.H. Shpykuliak, L.I. Kurylo ta in. K. : NNTs IAE, 2010. 706 s..
  7. Khariv P. S. Innovatsiina diialnist pidpryiemstva ta ekonomichna otsinka
  8. nnovatsiinykh protsesiv. Ternopil : Vyd-vo «Ekonomichna dumka». 2003. 326 s.
  9. Ivanilov O. S. Ekonomika pidpryiemstva: pidruch. K.: Tsentr uchbovoi literatury, 2009.
  10. 8 s.
  11. Berezin O.V. Investytsiina pryvablyvist ahrarnykh pidpryiemstv: shliakhy
  12. bezpechennia. Problemy ta perspektyvy rozvytku pidpryiemnytstva v Ukraini [Elektronnyi
  13. surs]: materialy VIII Mizhnar. nauk.-prakt. konf. (Kyiv, 14–15 trav. 2015 r.). K. : Kyiv.
  14. ts. torh.-ekon. un-t. 2015. S. 23-25.
  15. Ponomarova M.S. Shovkun L.V., Savelieva O.M. Ekonomichni ta pravovi vazheli
  16. dpryiemnytstva yak skladnyka efektyvnoho rozvytku ahrobiznesu. Visnyk KhNAU. Ceriia
  17. konomichni nauky». — 2015. — № 1. — C. 227–236. 8. Ponomarova M.S., Aksonova O.V. Umovy rehuliuvannia vertykalno intehrovanykh
  18. dpryiemnytskykh struktur ahrobiznesu: makro-, mezo-, mikro-rivni. Visnyk KhNAU. Seriia
  19. Ekonomichni nauky. 2019. №3. S. 391-401.
  20. Starostenko I. A. Rozrobka stratehii rozvytku silskohospodarskoho pidpryiemstva.
  21. zvytok yevropeiskoho prostoru ochyma molodi: ekonomichni, sotsialni ta pravovi aspekty:
  22. ter. Vseukr. nauk.-prakt. konf. doktorantiv, molodykh uchenykh ta studentiv, m. Kharkiv,
  23. kvitnia 2018 r. Kh.: «Lider». 2018. S. 334–338.
  24. Ekonomichna statystyka. URL:
  25. tps://ukrstat.gov.ua/operativ/menu/menu_u/sze_20.htm
  26. Hrechkosei Y. D. Otsenka ynnovatsyonnoi pryvlekatelnosty predpryiatyia v
  27. stabylnoi rыnochnoi srede. Ekonomika: problemy teorii ta praktyky: zb. nauk. prats DNU.
  28. ipropetrovsk, 2009. T.9. Vyp. 255. S. 2185‒2189.
  29. Ponomarova, M., Yevsiukov, O., Shovkun, L., Zolotarova, S., & Kramarenko, I..
  30. 022). Formuvvannia ta upravlinnia rozvytkom ahrarnoho vyrobnytstva y pererobkoiu
  31. lskohosproduktsii ta tsinnist kharchovykh tekhnolohii. Financial and Credit Activity
  32. oblems of Theory and Practice, 4(45), 58–67.
  33. tps://doi.org/10.55643/fcaptp.4.45.2022.3825
  34. Nehovsʹka YU.M., Nitsenko V.S., Ponomarʹova M.S. Formuvannya osnovnykh zasad
  35. zpeky marketynhovoyi diyalʹnosti mizhnarodnykh ahroekolohichnykh pidpryyemstv (2023)
  36. Marketynh u pidpryyemnytstvi, birzhoviy diyalʹnosti ta torhivli v smartsuspilʹstvi:
  37. ravlinsʹkyy, innovatsiynyy ta metodychnyy vymiry : kolektyvna monohrafiya / Za nauk.
  38. d. I. V. Perevozovoyi. — Lʹviv: Vydavetsʹ Koshovyy B.-P.O., 2023. S. 405-419.
  39. tps://dx.doi.org/10.5281/zenodo.7855219
  40. Popadynetsʹ, N., Vyshnevsʹka, O., Irtyshcheva, I., Kramarenko, I., & Ponomarova, M.
  41. 022). Vplyv protsesiv hlobalizatsiyi na prohnozuvannya diyalʹnosti subʺyektiv rynku.
  42. urnal of Optimization in Industrial Engineering, 15 (1), 261-268.
  43. tps://doi.org/10.22094/JOIE.2021.1945341.1909.