Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Факторний аналіз зовнішнього середовища зарубіжних підприємств в процесі зовнішньоекономічної діяльності

Factor analysis of the external environment of foreign enterprises in the process of foreign economic activity

DOI:

10.33111/vz_kneu.33.23.04.12.082.088

Анотація: В статті представлено факторний аналіз факторний аналіз зовнішнього середовища зарубіжних підприємств у процесі зовнішньоекономічної діяльності. Результати свідчать, що збільшення ефективності діяльності підвищує рівень експортних показників. Іншими словами, якщо хтось хоче зробити підприємства конкурентоспроможними на міжнародному рівні, потрібно розширити свої управлінські можливості. У той же час підприємство має поєднати свої здібності зі знанням ринку, створивши мережу всередині країни та за кордоном, якщо компанія хоче досягти кращих результатів на зовнішніх ринках.
У процесі дослідження були використані як загальнонаукові, так і спеціальні методи, серед яких: метод факторного аналіза, графічний метод. Метод математичного аналізу було застосовано з метою систематизації факторів, що впливають на експорт.
Зовнішньоекономічна діяльність обмежено пояснює експортну поведінку компаній у країнах, що розвиваються, де бізнес-умови, в яких працюють підприємства, нестабільні. Тому, потрібно зосередитися на зовнішніх факторах, таких як динаміка ринку та інституційне середовище. Тому, що ефективність фірми визначається характеристиками її зовнішнього середовища, яке представлено характеристиками її галузі та середовища експортного ринку.
Метою статті є проведення факторного аналіз факторний аналізу зовнішнього середовища зарубіжних підприємств у процесі зовнішньоекономічної діяльності.
З’ясовано, що ЗЕД обмежено. Це пояснює експортну поведінку компаній у країнах, що розвиваються, де бізнес-умови, в яких працюють підприємства, нестабільні. Тому, потрібно зосередитися на зовнішніх факторах, таких як динаміка ринку та інституційне середовище. Тому що ефективність фірми визначається характеристиками її зовнішнього середовища, яке представлено характеристиками її галузі та середовища експортного ринку
Abstract: The article presents factor analysis factor analysis of the external environment of foreign enterprises in the process of foreign economic activity. The results show that an increase in operational efficiency increases the level of export indicators. In other words, if someone wants to make businesses competitive internationally, they need to expand their management capabilities. At the same time, the company must combine its abilities with market knowledge, creating a network at home and abroad if the company wants to achieve better results in foreign markets.
In the course of the study, both general scientific and special methods were used, including the method of factor analysis and the graphical method. The method of mathematical analysis was used to systematize the factors that influence exports.
Foreign economic activity explains to a limited extent the export behavior of companies in developing countries, where the business environment in which companies operate is unstable. Therefore, it is necessary to focus on external factors such as market dynamics and the institutional environment. This is because the efficiency of a firm is determined by the characteristics of its external environment, which is represented by the characteristics of its industry and the export market environment.
The purpose of the article is to conduct a factor analysis of the external environment of foreign enterprises in the process of foreign economic activity It was found out that foreign economic activity is limited. This explains the export behavior of companies in developing countries, where the business conditions in which enterprises operate are unstable. Therefore, it is necessary to focus on external factors, such as market dynamics and the institutional environment. Because the effectiveness of a firm is determined by the characteristics of its external environment, which is represented by the characteristics of its industry and the environment of the export market.
Ключові слова: факторний аналіз, зовнішнє середовище, ЗЕД, зарубіжні підприємства.
Key words: factor analysis, external environment, foreign economic activity, foreign enterprises.
УДК: 339.54
UDC: 339.54

JEL: A19

To cite paper
In APA style
Kulish, D. (2023). Factor analysis of the external environment of foreign enterprises in the process of foreign economic activity. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", 33 (4), 152-159. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.33.23.04.12.082.088
In MON style
Куліш Д.В. Факторний аналіз зовнішнього середовища зарубіжних підприємств в процесі зовнішньоекономічної діяльності. Збірник наукових праць "Вчені записки". 2023. № 33(4). С. 152-159. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.33.23.04.12.082.088 (дата звернення: 18.11.2025).
With transliteration
Kulish, D. (2023) Faktornyi analiz zovnishnoho seredovyshcha zarubizhnykh pidpryiemstv v protsesi zovnishnoekonomichnoi diialnosti [Factor analysis of the external environment of foreign enterprises in the process of foreign economic activity]. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", no. 33(4). pp. 152-159. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.33.23.04.12.082.088 [in Ukrainian] (accessed 18 Nov 2025).
# 33(4) / 2023 # 33(4) / 2023
Download Paper
297
Views
60
Downloads
0
Cited by

  1. Kozak, Yu. H., Lohvinova, N. S., & Batanova, T. V. (2012). Zovnishnoekonomichna diialnist pidpryiemstv: suchasni osoblyvosti funktsionuvannia ta analizu rozvytku: Monohrafiia. ONEU. [in Ukrainian]
  2. Babiy, I. V. (2016). The foreign factors influence on international economic activity of industrial enterprises. Economy and Society, 3, 114–118. https://economyandsociety.in.ua/journals/3_ukr/20.pdf [in Ukrainian]
  3. Grynko, P. О. (2018). The Diagnostics of External Environment Factors Influencing the Development of Export-Import Activity of Enterprises. Business Inform, 8, 51–56. https://www.business-inform.net/annotated-catalogue/?year=2018&abstract=2018_08_0&lang=ua&stqa=7 [in Ukrainian]
  4. Lages, L. F., & Montgomery, D. B. (2004). Export performance as an antecedent of export commitment and marketing strategy adaptation: Evidence from small and medium‐sized exporters. European Journal of Marketing, 38(9/10), 1186–1214. https://doi.org/10.1108/03090560410548933
  5. Beleska-Spasova, E. (2014). Determinants and measures of export performance: Comprehensive literature review. Journal of Contemporary Economic and Business Issues, 1(1), 63–74. https://www.econstor.eu/bitstream/10419/147470/1/868007307.pdf
  6. Cadogan, J. W., Kuivalainen, O., & Sundqvist, S. (2009). Export Market-Oriented Behavior and Export Performance: Quadratic and Moderating Effects under Differing Degrees of Market Dynamism and Internationalization. Journal of International Marketing, 17(4), 71–89. https://doi.org/10.1509/jimk.17.4.71
  7. Teece, D. J. (2017). Towards a capability theory of (innovating) firms: implications for management and policy. Cambridge Journal of Economics, 41(3), 693–720. https://doi.org/10.1093/cje/bew063
  8. Safari, A., & Saleh, A. S. (2020). Key determinants of SMEs’ export performance: a resource-based view and contingency theory approach using potential mediators. Journal of Business & Industrial Marketing, 35(4), 635–654. https://doi.org/10.1108/JBIM-11-2018-0324
  9. Teece, D. J. (2017). Towards a capability theory of (innovating) firms: implications for management and policy. Cambridge Journal of Economics, 41(3), 693–720. https://doi.org/10.1093/cje/bew063