Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Економічні концепти управління державним боргом

Economic concepts of public debt management

DOI:

10.33111/vz_kneu.34.24.01.07.047.053

Анотація: В умовах повномасштабної війни росії з Україною перед нашою державою постає питання залучення коштів як у резидентів, так і нерезидентів для вирішення військових, соціальних проблем, у наслідок чого формується державний борг і відбувається постійне його зростання. Найбільший вплив на зростання державної заборгованості мало отримання макрофінансової допомоги (пільгових кредитів) від ЄС. На зростання державного боргу України вплинуло отримання кредитів за програмами МВФ, Світового банку, ЄБРР, від уряду Канади. Зростання державного боргу обумовлює необхідність вибору ефективного методу управління держаним боргом, бо від управління державним боргом залежить боргова безпека країни. У статті проаналізовано управління державним боргом з теоретично-наукової точки зору. Метою роботи є проведення аналізу економічної категорії «управління державним боргом», його принципів, етапів. Визначено основні напрями діяльності засади поняття «державний борг» як з нормативно-правової точки зору, так і з наукової; приведена його класифікація за критеріями. Державний борг є вагомою економічною категорією, яка відображає сукупність економічних відносин у сфері залучення позикових фінансових ресурсів з метою фінансування дефіциту загальнодержавного сектора економіки на основі повернення, платності та строковості. У статті детально розглядається класифікація державного боргу для того щоб зрозуміти механізми управління боргу, їх особливості залежно від класифікації державного боргу. Розглянуто основні складові системи управління державним боргом. Управління та обслуговування державного боргу є одним з пріоритетних завдань фінансової політики держави, важливою умовою стабільності її фінансової системи. Ефективне управління боргом на всіх його етапах дозволить уникнути кризових боргових ситуацій та перевантаження видаткової частини державного бюджету в розрізі витрат на обслуговування державного боргу, сприятиме забезпеченню стабілізації соціально-економічної ситуації та розвитку економіки будь-якої країни. Наведено класифікацію основних методів управління державним боргом як зовнішнім, так і внутрішнім, особливу увагу приділено за умов загрози непогашення державного боргу методу реструктуризації державного боргу та його схемам. Особлива увага приділяється ролі Паризького клубу у реструктуризації зовнішнього державного боргу.
Abstract: In the conditions of a full-scale war between Russia and Ukraine, our state faces the question of attracting funds from both residents and non-residents to solve military and social problems, as a result of which the national debt is formed and its constant growth occurs. The receipt of macro-financial assistance (soft loans) from the EU had the greatest impact on the growth of public debt. The growth of Ukraine’s public debt was influenced by the receipt of loans under the programs of the IMF, the World Bank, the EBRD, and the government of Canada. The growth of the national debt determines the need to choose an effective method of managing the national debt, because the country’s debt security depends on the management of the national debt. The article analyzes the management of public debt from a theoretical and scientific point of view. The purpose of the work is to conduct an analysis of the economic category of «public debt management», its principles and stages. The main areas of activity of the concept of «public debt» are determined both from a regulatory and legal point of view, and from a scientific point of view; its classification by criteria is given. Public debt is an important economic category that reflects a set of economic relations in the field of attracting positional financial resources with the involvement of the financial deficit of the national sector of the economy on the basis of repayment, payment and maturity. The article examines the classification of public debt in detail in order to understand the mechanisms of debt management, their features depending on the classification of public debt. The main components of the state debt management system are considered. Management and service of the state debt is one of the priority tasks of the state’s financial policy, an important condition for the stability of its financial system. Effective management of the debt at all its stages will avoid crisis debt situations and overloading of the expenditure part of the state budget in terms of expenses for servicing the state debt, will contribute to the stabilization of the socio-economic situation and the development of the economy of any country. The classification of the main methods of public debt management, both external and internal, is given, special attention is paid to the method of public debt restructuring and its schemes under the conditions of the threat of non-payment of the public debt. Special
Ключові слова: державний борг, зовнішній державний борг, внутрішній державний борг, гарантований державою борг, управління державним боргом, методи управління державним боргом, реструктуризація, Паризький клуб.
Key words: public debt, external public debt, internal public debt, government-guaranteed debt, public debt management, public debt management methods, restructuring, Paris Club
УДК: 336.2:330.1
UDC: 336.2:330.1

JEL: M70

To cite paper
In APA style
Musiiets, B. (2024). Economic concepts of public debt management. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", 34 (1), 68-81. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.34.24.01.07.047.053
In MON style
Мусієць Б. Економічні концепти управління державним боргом. Вчені записки. 2024. № 34(1). С. 68-81. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.34.24.01.07.047.053 (дата звернення: 22.10.2024).
With transliteration
Musiiets, B. (2024) Ekonomichni kontsepty upravlinnia derzhavnym borhom [Economic concepts of public debt management]. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", no. 34(1). pp. 68-81. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.34.24.01.07.047.053 [in Ukrainian] (accessed 22 Oct 2024).
# 34(1) / 2024 # 34(1) / 2024
Download Paper
137
Views
25
Downloads
0
Cited by

  1. Barro, R. J. (1996). Determinants of Economic Growth: A Cross-Country Empirical Study. NBER Working Paper, 5698. https://www.nber.org/system/files/working_papers/w5698/w5698.pdf
  2. Claessens, S., Ghosh, S. R., & Mihet, R. (2013). Macro-prudential policies to mitigate financial system vulnerabilities. Journal of International Money and Finance, 39, 153–185. https://doi.org/10.1016/j.jimonfin.2013.06.023
  3. Eggertsson, G. B., & Krugman, P. (2012). Debt, Deleveraging, and the Liquidity Trap: A Fisher-Minsky-Koo Approach. The Quarterly Journal of Economics, 127(3), 1469–1513. https://doi.org/10.1093/qje/qjs023
  4. Sachs, J. D., & Larrain, F. B. (1993). Macroeconomics in the global economy. Harvard University.
  5. Smit, A. (2001). Dobrobut natsii. Doslidzhennia pro pryrodu ta prychyny dobrobutu natsii. Port-Royal.
  6. Verkhovnoi Rady Ukrainy. (2010, Lypen 08). Biudzhetnyi kodeks Ukrainy. (№ 2456-VI). https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2456-17#Text [in Ukrainian]
  7. Verkhovnoi Rady Ukrainy. (2005, Traven 20). Pro Derzhavnyi borh Ukrainy: Proekt Zakonu. (№ 1229). https://w1.c1.rada.gov.ua/pls/zweb2/webproc4_2?id=&pf3516=1229&skl=5 [in Ukrainian]
  8. Sokolenko, T. S. (2021). Poniattia ta zmist osnovopolozhnykh pryntsypiv upravlinnia vnutrishnym derzhavnym borhom v Ukraini. Yurydychnyi naukovyi elektronnyi zhurnal, 6, 29–31. https://doi.org/10.32782/2524-0374/2021-6/6 [in Ukrainian]
  9. Shelest, O. L. (2017). State debt of Ukraine: the mechanism of management and maintenance. Economy and Society, 8, 710–715. https://economyandsociety.in.ua/journals/8_ukr/118.pdf [in Ukrainian]
  10. Liutyi, I. O., Zrazhevska, N. V., & Rozhko, O. D. (2008). Derzhavnyi kredyt ta borhova polityka Ukrainy: Monohrafiia. Tsentr uchbovoi literatury. [in Ukrainian]
  11. Skrypka, O. (2017). Control system of external debt. Foreign trade: economics, finance, law, 1(90), 105–115. http://zt.knute.edu.ua/files/2017/01(90)/ZT_01_2017_st_09.pdf [in Ukrainian]
  12. Pedchenko, N. S., & Luhivska, L. A. (2012). Sutnist poniattia «borhova polityka derzhavy». Naukovyi visnyk Poltavskoho universytetu ekonomiky i torhivli. Seriia «Ekonomichni nauky», 2(53), 229–236. http://nbuv.gov.ua/UJRN/Nvpusk_2012_2_51 [in Ukrainian]
  13. Kucher, H. V. (2002). Upravlinnia derzhavnym borhom: Pidruchnyk. KNTEU. [in Ukrainian]
  14. Guidelines for public debt management: World Economic and Financial Surveys. (2014). International Monetary Fund.
  15. Koziuk, V. V. (2012). Optymalnyi riven borhovoho navantazhennia: hlobalni makrofinansovi zrushennia ta shvydkoplynni ochikuvannia. Finansy Ukrainy, 1. 78–93. https://finukr.org.ua/?page_id=723&aid=441 [in Ukrainian]
  16. Mozghovyi, O. M., Musiiets, T. V., Rudenko-Sudarieva, L. V., Frolova, T. O., & Tokar, V. V. (2016). Mizhnarodni finansy: Pidruchnyk (O. M. Mozghovyi, Red.). KNEU. [in Ukrainian]
  17. Miedviedkova, N., & Kopetskyi, V. (2021). Management of Ukraine's external debt in providing financial stability. Investytsiyi: praktyka ta dosvid, 3, 39–46. https://doi.org/10.32702/2306-6814.2021.3.39 [in Ukrainian]