Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Ринок вуглецевих кредитів у контексті екологічної та соціальної відповідальності України

Carbon credit market in the context of environmental and social responsibility of Ukraine

DOI:

10.33111/vz_kneu.37.24.04.09.061.067

Анотація: У статті розглянуто питання ринку вуглецевих кредитів у контексті екологічної та соціальної відповідальності України. Сучасний розвиток України значно впливає війна з Росією, зокрема на екологічне управління. Військові дії завдали значної шкоди навколишньому середовищу, що потребує термінових заходів після війни. Україна зобов’язана гармонізувати своє екологічне законодавство з європейським. Євроінтеграція передбачає впровадження «зеленої» економіки, відновлюваної енергетики та ринку вуглецевих кредитів. Ці зміни є важливою частиною розвитку соціальної та екологічної відповідальності країни. Автор проаналізував сутність феномену екологічної відповідальності, на підставі наукової літератури запропонував власне визначення екологічної відповідальності, а саме це одна із сучасних зовнішніх та внутрішніх функцій держави забезпечувати сталий розвиток у сфері екології та обов’язки щодо відшкодування погіршення якості навколишнього середовища, якщо економічні дії та мета держави завдали відповідну шкоду екології. Встановлено, що ринок вуглецевих кредитів був запроваджений Кіотським протоколом 1997 року та Паризькою кліматичною угодою 2015 року. Україна також стала учасницею Паризької кліматичної угоди та взяла на себе зобов’язання по скороченню викидів вуглецю в атмосферне повітря. Досліджено ефективність ринку вуглецевого кредиту в післявоєнній Україні в контексті екологічного та соціального розвитку в таких аспектах: а) підвищення рівня економіки; б) запровадження нових робочих місць; в) підвищення стану навколишнього середовища; г) міжнародна співпраця та подальша інтеграція до Європейського Союзу; д) сталий розвиток.
Abstract: The article examines the issue of the carbon credit market in the context of Ukraine’s environmental and social responsibility. The current development of Ukraine is significantly affected by the war with Russia, in particular, by environmental management. Military actions have caused significant damage to the environment, which requires urgent measures after the war is over. In addition, as a candidate for EU membership in 2022, Ukraine is obliged to harmonise its environmental legislation with the European one. European integration involves the introduction of a green economy, renewable energy and a carbon credit market. These changes are an important part of the development of the country’s social and environmental responsibility.
The author analyses the essence of the phenomenon of environmental responsibility and, based on the scientific literature, offers his own definition of environmental responsibility, namely, it is one of the modern external and internal functions of the State to ensure sustainable development in the field of ecology and the obligation to compensate for environmental degradation if the economic actions and goals of the State have caused relevant environmental damage.
It is established that the carbon credit market was introduced by the Kyoto Protocol of 1997 and the Paris Climate Agreement of 2015. Ukraine has also become a party to the Paris Climate Agreement and has committed itself to reducing carbon emissions into the atmosphere.
The article examines the effectiveness of the carbon credit market in post-war Ukraine in the context of environmental and social development in the following aspects: a) economic growth; b) creation of new places of jobs; c) environmental improvement; d) international cooperation and further integration into the European Union; and e) sustainable development.
Ключові слова: екологічна відповідальність, соціальна відповідальність, ринок вуглецевих кредитів, сталий розвиток людства, економіка
Key words: environmental responsibility, social responsibility, carbon credit market, sustainable development of mankind, economy
УДК: 332.2
UDC: 332.2

JEL: Q55

To cite paper
In APA style
Ryabokon, I., Puzko, S., & Stateshna, O. (2024). Carbon credit market in the context of environmental and social responsibility of Ukraine. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", 37 (4), 97-107. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.37.24.04.09.061.067
In MON style
Рябоконь І.О., Пузько С., Статешна О.В. Ринок вуглецевих кредитів у контексті екологічної та соціальної відповідальності України. Вчені записки. 2024. № 37(4). С. 97-107. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.37.24.04.09.061.067 (дата звернення: 22.12.2024).
With transliteration
Ryabokon, I., Puzko, S., Stateshna, O. (2024) Rynok vuhletsevykh kredytiv u konteksti ekolohichnoi ta sotsialnoi vidpovidalnosti Ukrainy [Carbon credit market in the context of environmental and social responsibility of Ukraine]. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", no. 37(4). pp. 97-107. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.37.24.04.09.061.067 [in Ukrainian] (accessed 22 Dec 2024).
# 37(4) / 2024 # 37(4) / 2024
Download Paper
7
Views
2
Downloads
0
Cited by

  1. Ladunka, I., & Symonenko, D. (2014). Ekolohichna sotsialna vidpovidalnist pidpryiemstv v Ukraini. Ekonomika ta suspilstvo, (17), 917–924.
  2. Kurbet, M. (2021). Napriamy realizatsii sotsialnoi vidpovidalnosti pidpryiemstv torhivli v Ukraini. InterConf, (39), 439–443.
  3. Korol, S. (2016). Sotsialna vidpovidalnist biznesu: teoriia ta metodolohiia obliku: monohrafiia. Kyiv: NTEU.
  4. Ohorodnyk, V. (2015). Vplyv ekolohichnoho komponenta sotsialnoi vidpovidalnosti na ekonomiku krainy. Hlobalni ta natsionalni problemy ekonomiky, (7), 612–617.
  5. Oliinyk, O. (2016). Sotsialna vidpovidalnist: navchalnyi posibnyk. Rivne: NUVHP.
  6. Bocharova, N. (2020). Ekolohichnyi aspekt korporatyvnoi ta sotsialnoi vidpovidalnosti pidpryiemstv. Ekonomika transportnoho kompleksu, (35), 32–47.
  7. Böhringer, C. (2003). The Kyoto Protocol: A Review and Perspectives. ZEW Discussion Papers, (03-61), 1–26.
  8. Cullenwar, D., Badgley, G., & Chay, F. (2023). Carbon offsets are incompatible with the Paris Agreement. One Earth, 6, 1085–1088. https://doi.org/10.1016/j.oneear.2023.08.014
  9. McKenzie, M. (2021). Climate change education and communication in global review: Tracking progress through national submissions to the UNFCCC Secretariat. Environmental Education Research, 27(5), 631–651. https://doi.org/10.1080/13504622.2021.1903838
  10. Abbass, K., Qasim, Z. M., Song, H., Murshed, M., Haider, M., & Ijaz, Y. (2022). A review of the global climate change impacts, adaptation, and sustainable mitigation measures. Environmental Science and Pollution Research, 29, 42539–42559.
  11. Ivanitska, D. Yu., & Kotenko, T. M. (2016). Ekolohichna vidpovidalnist biznesu ta kultura suchasnoho suspilstva. Naukovi zapysky, (20), 41–48.
  12. Tepliuk, M., Polishchuk, Ye., Fomenko, B., Bortnik, A., Domina, O., & Matsola, S. (2024). Entropiinyi pohliad na peremishchennia biznesu v konteksti staloho rozvytku. Financial and Credit Activity Problems of Theory and Practice, 1(54), 421–439. https://doi.org/10.55643/fcaptp.1.54.2024.4248
  13. Smolennikov, D. O. (2013). Rol ekolohichnoi vidpovidalnosti biznesu na shliakhu do staloho rozvytku. Visnyk SumDU. Seriia Ekonomika, (4), 35–39.
  14. Ramkova konventsiia OON pro zminu klimatu na samiti v Rio-de-Zhaneiro v 1992 rotsi. (n.d.). Retrieved from https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/995_044#Text
  15. Hickmann, T., Widerberg, O. E., Lederer, M., & Pattberg, P. H. (2021). The United Nations Framework Convention on Climate Change Secretariat as an orchestrator in global climate policymaking. International Review of Administrative Sciences, 87(1), 21–38. https://doi.org/10.1177/0020852319840425
  16. Kuyper, J., Schroeder, H., & Linne, B. (2018). The Evolution of the UNFCCC. Annual Review of Environment and Resources, 43, 343–368.
  17. Kiotskyi protokol 1997. (n.d.). Retrieved from //unfccc.int/resource/docs/convkp/kpeng.pdf
  18. Ludeña, C., Miguel de, C., & Schuschny, A. (2015). Climate change and carbon markets: implications for developing countries. Cepal Review, (116), 61–84.
  19. Paryzka klimatychna uhoda 2015 roku. (n.d.). Retrieved from //unfccc.int/files/essential_background/convention/application/pdf/english_paris_agreement.pdf
  20. Pan, Y., Zhang, X., Wang, Y., Yan, J., Zhou, S., Li, G., & Bao, J. (2019). Application of Blockchain in Carbon Trading. Energy Procedia, 158, 4286–4291.
  21. Marcu, A. (2016). Carbon Market Provisions in the Paris Agreement (Article 6). CEPS Special Report, 1–23.
  22. Hermwille, L., & Kreibich, N. (2016). Identity Crisis? Voluntary Carbon Crediting and the Paris Agreement. Jiko Policy Brief, (2), 1–13.
  23. Instrumenty yikh rehuliuvannia. (2024). Retrieved from https://brdo.com.ua/wp-content/uploads/2024/06/13-ZK-Dosyagnennya-tsili-vugletsevoi-neytralnosti-analiz-nayavnyh-vugletsevyh-rynkiv-ta-instrumentiv-i-hnogo-regulyuvannya.pdf
  24. Analitychnyi ohliad onovlenoho natsionalno vyznachenoho vnesku Ukrainy do Paryzkoi uhody Ministerstva zakhystu dovkillia ta pryrodnykh resursiv Ukrainy u 2021. (2023). Retrieved from https://mepr.gov.ua/wp-content/uploads/2023/07/Analitychnyj-oglyad-NVV-lypen-2021.pdf
  25. Orel, Yu. L., Prochan, A. O., & Nesterenko, O. P. (2024). Perspektyvy pisliavoiennoho vidnovlennia ekonomiky Ukrainy: realii sohodennia. Akademichni vizii, (31), 1–13.