Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Стратегування поведінки експортерів на цільових світових ринках

Strategising the behavior of exporters in target global markets

DOI:

10.33111/vz_kneu.37.24.04.19.131.137

Анотація: Міжнародна торгівля є важливою складовою економічного зростання, саме тому важливим аспектом є пошук ефективного виходу на міжнародні ринки, що принесе позитивні результати як в короткостроковій, так і в довгостроковій перспективі. В дослідженні обґрунтовані рекомендації щодо виходу експортерів на міжнародні ринки, оскільки це підвищує економічний розвиток та позиції країни у світовому господарстві. Нині питання виходу на міжнародний ринок тісно пов’язане з інструментами підтримки та просування експорту, оскільки на ринку присутня висока конкуренція. В дослідженні було виділено економічні та додатково стимулювальні інструменти просування експорту. Перші включають в себе фінансові та податкові інструменти, а другі зумовлені використанням адміністративних та маркетингових заходів. В дослідженні значна увага приділяється аналізу світових тенденцій щодо експорту товарів; визначенню методів та показників оцінки ефективності системи підтримки експорту, що дає змогу країнам виміряти вплив діяльності з підтримки та просування експорту, адже дієвість інструментів різниться за країнами, на що впливає ряд факторів. В дослідженні акцентовано увагу, що з моменту початку повномасштабного вторгнення українські експортери стикаються з багатьма викликами, саме тому питання ефективного стратегування є першочерговим для розвитку країни і суб’єктів господарювання. Однією з найбільших проблем в експорті України є дисбаланси зовнішньої торгівлі: високий обсяг експорту сировинної продукції та значна кількість імпортованої продукції з доданою вартістю, саме тому питання підтримки та просування експорту є наразі таким актуальним. В дослідженні обґрунтовано і обрано ключові регіони для українського експорту: європейський, азійський, американський, африканський, регіони Австралії та Океанії. Вибір регіонів зумовлений стратегією диверсифікації ринків експорту. Україні вже зараз необхідно знижувати ризики у сфері міжнародної торгівлі, щоб уникнути ризиків, які можуть виникнути під час вступу до Європейського Союзу, адже наші національні економічні інтереси тісно переплітаються з іншими країнами цього інтеграційного об’єднання. Рекомендації, надані українським експортерам, були адаптовані до певних умов і частин регіону, які мають специфічні особливості. Обґрунтовуючи вихід суб’єктів господарювання на ринок конкретного регіону, в дослідженні було визначено і аргументовано перспективні сектори національної економіки, зважаючи на поствійськову важливість цієї галузі для держави.
Abstract: International trade is an important component of economic growth, so it is important to find an effective way to enter international markets that will bring positive results in both the short and long term. The study provides recommendations on how exporters should enter international markets, as exports enhance economic development and a country’s position in the global economy. Nowadays, the issue of entering the international market is closely related to the tools for supporting and promoting exports, as the market is highly competitive. The article identifies economic and additional incentive instruments for export promotion. Economic instruments include financial and tax instruments, while additional incentives are based on the use of administrative and marketing measures. An important part of the work is the analysis of global trends in commodity exports, which make it clear the importance of specific commodity sectors. The study also includes methods and indicators for assessing the effectiveness of the export support system, which allows countries to measure the impact of export support and promotion activities, as the effectiveness of instruments for one country will not always have the same effectiveness in another country. Since the start of the full-scale invasion, Ukrainian exporters have faced many challenges, which is why effective strategy is of paramount importance for the country’s development. One of the biggest problems in Ukraine’s exports is the high volume of raw material exports and the high number of imported value-added products, which is why the issue of export support and promotion is a relevant topic of research. The key regions for Ukrainian exports were selected in this study: European, Asian, American, African, Australian and Oceania. The choice of regions is based on the strategy of diversifying export markets. Ukraine already needs to minimise risks in international trade in order to avoid risks that may arise when it joins the European Union, as our national economic interests closely overlap with other countries of this integration association. The recommendations provided to Ukrainian exporters have been adapted to specific parts of the region that have certain peculiarities. At the end of the description of important aspects for entering the market of a particular region, promising sectors have been suggested based on the importance of this industry for the country or region.
Ключові слова: експорт, міжнародна торгівля, стратегування поведінки експортерів, експортна діяльність, зовнішньоекономічна діяльність, торговельна політика, система підтримки та просування експорту, євроінтеграційні перспективи, глобальні ринки, конкуренція.
Key words: international trade, strategy the behavior of exporters, export activity, foreign economic activity, trade policy, export support and promotion system, European integration prospects, global markets, competition
УДК: 339.9
UDC: 339.9

JEL: F10 F13 F14

To cite paper
In APA style
Іatsenko, O., Yatsenkо, O., & Dendeberia, D. (2024). Strategising the behavior of exporters in target global markets. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", 37 (4), 208-221. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.37.24.04.19.131.137
In MON style
Яценко О., Яценко O.М., Дендеберя Д.О. Стратегування поведінки експортерів на цільових світових ринках. Вчені записки. 2024. № 37(4). С. 208-221. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.37.24.04.19.131.137 (дата звернення: 22.12.2024).
With transliteration
Іatsenko, O., Yatsenkо, O., Dendeberia, D. (2024) Stratehuvannia povedinky eksporteriv na tsilovykh svitovykh rynkakh [Strategising the behavior of exporters in target global markets]. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", no. 37(4). pp. 208-221. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.37.24.04.19.131.137 [in Ukrainian] (accessed 22 Dec 2024).
# 37(4) / 2024 # 37(4) / 2024
Download Paper
9
Views
5
Downloads
0
Cited by

  1. Ishchenko, A. (2015). Marketynhovyi komponent natsionalnykh system pidtrymky eksporteriv. Biznes Inform, (1), 388–393. URL: https://www.businessinform.net/pdf/2015/1_0/388_393.pdf
  2. Lositska, T. (2019). Derzhavne rehuliuvannia eksportnoi diialnosti. Nauka, tekhnolohii, innovatsii, (3(11)), 11–21. https://doi.org/10.35668/2520-6524-2019-3-02
  3. Heneralov, O. (2019). Instrumenty prosuvannia vitchyznianoho eksportu na rynky aziiskykh krain. Ekonomichnyi prostir, (145), 5–15. URL: https://prostir.pdaba.dp.ua/index.php/journal/article/view/99/92
  4. Iukhta, O. (2017). Kryterii otsinky efektyvnosti systemy pidtrymky eksportu. U Naukovi zasady rozvytku znan ekonomichnoi teorii: Zbirnyk tez naukovykh. URL: https://chdtu.edu.ua/media/k2/attachments/D0-97-D0-B1-D1-96-D1-80-D0-BD-D0-B8-D0-BA.pdf#page=32
  5. World Trade Organization. (2023). World Trade Statistics. URL: https://www.wto.org/english/res_e/statis_e/statistics2023_e.htm
  6. McKinsey & Company. (2022). What are the main traded sectors and who are the main trade partners of an economy? McKinsey Global Institute. URL: https://www.mckinsey.com/mgi/our-research/global-trade-explorer
  7. Geissdoerfer, M., Savaget, P., Bocken, N., & Hultink, E. (2017). The Circular Economy: A new sustainability paradigm? Journal of Cleaner Production, 143, 757–768. https://doi.org/10.1016/j.jclepro.2016.12.048
  8. Komunikatsiina komanda Ofisu vitsepremierky z pytan yevropeiskoi ta yevroatlantychnoi intehratsii. Bezmytni taryfni kvoty. URL: https://eu-ua.kmu.gov.ua/trade/free-area/quotas
  9. 0. Predstavnytstvo Ukrainy pry Yevropeiskomu Soiuzi. (2021). Zona vilnoi torhivli mizh Ukrainoiu ta YeS. URL: https://ukraine-eu.mfa.gov.ua/posolstvo/torgovelno-ekonomichne-spivrobitnictvo-ukrayina-yes/zona-vilnoyi-torgivli-mizh-ukrayinoyu-ta-yes
  10. Trading Economics. (2024). Ukraine Exports to United Kingdom. URL: https://tradingeconomics.com/ukraine/exports/united-kingdom
  11. Kyivska shkola ekonomiky. (2023). Spivpratsia krain Afryky z Ukrainoiu u sferi prodovolstva. URL: https://kse.ua/ua/the-african-countries-and-ukraine-partnership-africa
  12. Yatsenko, O., Reznikova, N., Karasova, N., Musiiets, T., Lavrinenko, O., & Nitsenko, V. (2020). Modernization of the format of Ukraines trade integration with the EU in the conditions of implementation of the DCFTA. Problemy Zarządzania – Management Issues, 18(4(90)), 101–124. https://doi.org/10.7172/1644-9584.90.6
  13. Mykhailova, M., Yatsenko, O., Zavadska, Y., Afanasieva, O., & Haas, R. (2023). The War in Ukraine and its impact on global agricultural trade. Die Bodenkultur: Journal of Land Management, Food and Environment, 74(2), 91–105. https://doi.org/10.2478/boku-2023-0008