
Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"
ISSN 2415-8518
Фінансова грамотність майбутнього на прикладі кейсу клубу фінансової грамотності
Financial literacy of the future on the example of the case of the financial literacy club
DOI:
0.33111/vz_kneu.38.25.01.09.061.067
Анотація: Фінансова грамотність є важливим компонентом соціально-економічного розвитку, що сприяє формуванню стійкої економічної поведінки громадян. У сучасних умовах цифрової трансформації та розвитку фінансових технологій особливого значення набувають ініціативи, спрямовані на підвищення рівня фінансової обізнаності населення. У цій статті розглядається кейс Клубу фінансової грамотності в м. Кривий Ріг як ефективна модель інтеграції фінансової освіти в систему загальної середньої освіти. Дослідження базується на аналізі Національного проєкту з фінансової грамотності 2.0, що передбачає залучення учнівської молоді до практичного навчання за допомогою інноваційних ігрових технологій та інтерактивних методик. Особливу увагу приділено взаємодії освітніх установ, громадських організацій, фінансових установ і місцевої влади у процесі реалізації цієї ініціативи. Описано механізми впровадження клубної діяльності в освітніх закладах, використання ігротехнологій, а також результати впливу програми на фінансову поведінку учнів та їхніх сімей. Доведено, що учасники проєкту після навчання почали активно застосовувати навички управління фінансами, планувати особистий бюджет, створювати фінансову подушку безпеки та усвідомлено використовувати банківські та інвестиційні інструменти. Аналіз отриманих результатів свідчить про позитивний вплив фінансової освіти на формування відповідального ставлення до фінансів серед молоді. Визначено ключові фактори успішності впровадження клубів фінансової грамотності, серед яких залучення мотивованих педагогів, підтримка з боку місцевих органів влади та бізнесу, а також використання сучасних цифрових платформ і методик. Результати дослідження можуть бути використані для розробки нових освітніх програм, спрямованих на підвищення фінансової грамотності серед різних вікових категорій населення. Запропоновано рекомендації щодо подальшого розвитку фінансової освіти, зокрема розширення мережі клубів фінансової грамотності та інтеграції фінансових дисциплін у шкільну програму.
Abstract: Фінансова грамотність є важливим компонентом соціально-економічного розвитку, що сприяє формуванню стійкої економічної поведінки громадян. У сучасних умовах цифрової трансформації та розвитку фінансових технологій особливого значення набувають ініціативи, спрямовані на підвищення рівня фінансової обізнаності населення. У цій статті розглядається кейс Клубу фінансової грамотності в м. Кривий Ріг як ефективна модель інтеграції фінансової освіти в систему загальної середньої освіти. Дослідження базується на аналізі Національного проєкту з фінансової грамотності 2.0, що передбачає залучення учнівської молоді до практичного навчання за допомогою інноваційних ігрових технологій та інтерактивних методик. Особливу увагу приділено взаємодії освітніх установ, громадських організацій, фінансових установ і місцевої влади у процесі реалізації цієї ініціативи. Описано механізми впровадження клубної діяльності в освітніх закладах, використання ігротехнологій, а також результати впливу програми на фінансову поведінку учнів та їхніх сімей. Доведено, що учасники проєкту після навчання почали активно застосовувати навички управління фінансами, планувати особистий бюджет, створювати фінансову подушку безпеки та усвідомлено використовувати банківські та інвестиційні інструменти. Аналіз отриманих результатів свідчить про позитивний вплив фінансової освіти на формування відповідального ставлення до фінансів серед молоді. Визначено ключові фактори успішності впровадження клубів фінансової грамотності, серед яких залучення мотивованих педагогів, підтримка з боку місцевих органів влади та бізнесу, а також використання сучасних цифрових платформ і методик. Результати дослідження можуть бути використані для розробки нових освітніх програм, спрямованих на підвищення фінансової грамотності серед різних вікових категорій населення. Запропоновано рекомендації щодо подальшого розвитку фінансової освіти, зокрема розширення мережі клубів фінансової грамотності та інтеграції фінансових дисциплін у шкільну програму.
Ключові слова: фінансова грамотність, цифрова трансформація, фінансова освіта, освітні ініціативи, Клуб фінансової грамотності, ігротехнології.
Key words: фінансова грамотність, цифрова трансформація, фінансова освіта, освітні ініціативи, Клуб фінансової грамотності, ігротехнології.
УДК: 004.9:336
UDC: 004.9:336
To cite paper
In APA style
(2025). Financial literacy of the future on the example of the case of the financial literacy club. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", 38 (1), 112-119. http://doi.org/0.33111/vz_kneu.38.25.01.09.061.067
In MON style
Фінансова грамотність майбутнього на прикладі кейсу клубу фінансової грамотності. Вчені записки. 2025. № 38(1). С. 112-119. http://doi.org/0.33111/vz_kneu.38.25.01.09.061.067 (дата звернення: 26.04.2025).
With transliteration
(2025) Finansova hramotnist maibutnoho na prykladi keisu klubu finansovoi hramotnosti [Financial literacy of the future on the example of the case of the financial literacy club]. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", no. 38(1). pp. 112-119. http://doi.org/0.33111/vz_kneu.38.25.01.09.061.067 [in Ukrainian] (accessed 26 Apr 2025).
.jpg )
Download Paper
3
Views
0
Downloads
0
Cited by