Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Фінансова грамотність майбутнього на прикладі кейсу клубу фінансової грамотності

Financial literacy of the future on the example of the case of the financial literacy club

DOI:

0.33111/vz_kneu.38.25.01.09.061.067

Анотація: Фінансова грамотність є важливим компонентом соціально-економічного розвитку, що сприяє формуванню стійкої економічної поведінки громадян. У сучасних умовах цифрової трансформації та розвитку фінансових технологій особливого значення набувають ініціативи, спрямовані на підвищення рівня фінансової обізнаності населення. У цій статті розглядається кейс Клубу фінансової грамотності в м. Кривий Ріг як ефективна модель інтеграції фінансової освіти в систему загальної середньої освіти. Дослідження базується на аналізі Національного проєкту з фінансової грамотності 2.0, що передбачає залучення учнівської молоді до практичного навчання за допомогою інноваційних ігрових технологій та інтерактивних методик. Особливу увагу приділено взаємодії освітніх установ, громадських організацій, фінансових установ і місцевої влади у процесі реалізації цієї ініціативи. Описано механізми впровадження клубної діяльності в освітніх закладах, використання ігротехнологій, а також результати впливу програми на фінансову поведінку учнів та їхніх сімей. Доведено, що учасники проєкту після навчання почали активно застосовувати навички управління фінансами, планувати особистий бюджет, створювати фінансову подушку безпеки та усвідомлено використовувати банківські та інвестиційні інструменти. Аналіз отриманих результатів свідчить про позитивний вплив фінансової освіти на формування відповідального ставлення до фінансів серед молоді. Визначено ключові фактори успішності впровадження клубів фінансової грамотності, серед яких залучення мотивованих педагогів, підтримка з боку місцевих органів влади та бізнесу, а також використання сучасних цифрових платформ і методик. Результати дослідження можуть бути використані для розробки нових освітніх програм, спрямованих на підвищення фінансової грамотності серед різних вікових категорій населення. Запропоновано рекомендації щодо подальшого розвитку фінансової освіти, зокрема розширення мережі клубів фінансової грамотності та інтеграції фінансових дисциплін у шкільну програму.
Abstract: Financial literacy is an important component of socio-economic development, which contributes to the formation of sustainable economic behavior of citizens. In the current conditions of digital transformation and the development of financial technologies, initiatives aimed at increasing the level of financial awareness of the population are of particular importance. This article considers the case of the Financial Literacy Club in the city of Kryvyi Rih as an effective model of integrating financial education into the system of general secondary education. The study is based on the analysis of the National Project on Financial Literacy 2.0, which involves involving students in practical learning using innovative gaming technologies and interactive methods. Special attention is paid to the interaction of educational institutions, public organizations, financial institutions and local authorities in the process of implementing this initiative. The mechanisms for implementing club activities in educational institutions, the use of gaming technologies, as well as the results of the program's impact on the financial behavior of students and their families are described. It is proven that after training, project participants began to actively apply financial management skills, plan a personal budget, create a financial safety net, and consciously use banking and investment instruments. Analysis of the results obtained indicates the positive impact of financial education on the formation of a responsible attitude to finances among young people. Key factors for the success of the implementation of financial literacy clubs have been identified, including the involvement of motivated teachers, support from local authorities and businesses, and the use of modern digital platforms and methods. The results of the study can be used to develop new educational programs aimed at improving financial literacy among different age groups. Recommendations are proposed for the further development of financial education, in particular, expanding the network
Ключові слова: фінансова грамотність, цифрова трансформація, фінансова освіта, освітні ініціативи, Клуб фінансової грамотності, ігротехнології.
Key words: financial literacy, digital transformation, financial education, educational initiatives, Financial Literacy Club, gaming technologies.
УДК: 004.9:336
UDC: 004.9:336

JEL: G53 I22 O33

To cite paper
In APA style
Poliakova, V. (2025). Financial literacy of the future on the example of the case of the financial literacy club. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", 38 (1), 112-119. http://doi.org/0.33111/vz_kneu.38.25.01.09.061.067
In MON style
Полякова В.Я. Фінансова грамотність майбутнього на прикладі кейсу клубу фінансової грамотності. Вчені записки. 2025. № 38(1). С. 112-119. http://doi.org/0.33111/vz_kneu.38.25.01.09.061.067 (дата звернення: 26.04.2025).
With transliteration
Poliakova, V. (2025) Finansova hramotnist maibutnoho na prykladi keisu klubu finansovoi hramotnosti [Financial literacy of the future on the example of the case of the financial literacy club]. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", no. 38(1). pp. 112-119. http://doi.org/0.33111/vz_kneu.38.25.01.09.061.067 [in Ukrainian] (accessed 26 Apr 2025).
# 38(1) / 2025 # 38(1) / 2025
Download Paper
2
Views
0
Downloads
0
Cited by