Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"

Роль стратегічного партнерства у формуванні та розвитку освітньої екосистеми України

The role of strategic partnership in the formation and development of Ukraine's educational ecosystem

DOI:

10.33111/vz_kneu.38.25.01.10.068.074

Анотація: Сфера освітніх послуг України зазнає суттєвих трансформацій, зумовлених цифровізацією, використанням штучного інтелекту, постпандемічними викликами, функціонуванням закладів освіти в умовах воєнного стану та необхідністю модернізації освітніх програм. У статті досліджено роль стратегічного партнерства у формуванні освітньої екосистеми України, визначено його ключових учасників, механізми взаємодії та вплив на розвиток інновацій. Використано методи систематизації, узагальнення, системного та структурного аналізу, а також моделювання для оцінювання взаємозв’язків між елементами освітньої екосистеми в умовах цифрової трансформації та невизначеності. Розкрито сутність понять «стратегічне партнерство» та «освітня екосистема», охарактеризовано основних учасників партнерства: заклади освіти, наукові установи, бізнес-структури, державні органи та міжнародні організації. Доведено, що стратегічне партнерство ґрунтується на довготривалій взаємодії між учасниками задля досягнення спільних стратегічних цілей, що сприяє розвитку інновацій, підвищенню якості освіти та забезпеченню сталого розвитку країни. Обґрунтовано необхідність інтегрованого підходу до управління партнерськими зв’язками, який базується на кооперації освітніх установ, бізнесу, держави та міжнародних організацій. Підкреслено значущість корпоративного менеджменту для закладів вищої освіти та формування підприємницької культури. Визначено, що ефективне управління освітньою екосистемою передбачає довіру між учасниками, доброчесність та відкритість. Запропоновано враховувати ризики та наявні ресурси при розробці стратегічних партнерств, щоб уникнути неефективних об’єднань. Особливу увагу приділено питанням розширення міжнародного співробітництва у сфері освіти, що сприяє обміну передовими практиками та адаптації освітніх стандартів до європейських та світових вимог. Це дозволяє не лише покращити якість освітніх послуг, а й забезпечити конкурентоспроможність українських закладів освіти на глобальному рівні.
Abstract: The sphere of educational services in Ukraine is undergoing significant transformations due to digitalization, the use of artificial intelligence, post-pandemic challenges, the functioning of educational institutions under martial law, and the need to modernize educational programs. The article examines the role of strategic partnership in the formation of the educational ecosystem of Ukraine, identifies its key participants, mechanisms of interaction, and impact on the development of innovations. Methods of systematization, generalization, systemic and structural analysis, as well as modeling are used to assess the relationships between elements of the educational ecosystem in the context of digital transformation and uncertainty. The essence of the concepts of “strategic partnership” and “educational ecosystem” is revealed, and the main participants of the partnership are characterized: educational institutions, scientific institutions, business structures, government agencies, and international organizations. It is proven that strategic partnership is based on long-term interaction between participants to achieve common strategic goals, which contributes to the development of innovations, improving the quality of education and ensuring sustainable development of the country. The need for an integrated approach to managing partnership relations, which is based on cooperation between educational institutions, business, the state and international organizations, is substantiated. The importance of corporate management for higher education institutions and the formation of an entrepreneurial culture is emphasized. It is determined that effective management of the educational ecosystem involves trust between participants, integrity and openness. It is proposed to take into account risks and available resources when developing strategic partnerships in order to avoid ineffective associations. Special attention is paid to the issues of expanding international cooperation in the field of education, which contributes to the exchange of best practices and the adaptation of educational standards to European and world requirements. This allows not only to improve the quality of educational services, but also to ensure the competitiveness of Ukrainian educational institutions at the global level.
Ключові слова: взаємодія, співпраця, партнерство, стратегічне партнерство, освітня екосистема, розвиток, довіра, підприємницький університет, освіта.
Key words: interaction, cooperation, partnership, strategic partnership, educational ecosystem, development, trust, entrepreneurial university, education.
УДК: 330.0:352/354
UDC: 330.0:352/354

JEL: 18 38 73 O P R

To cite paper
In APA style
SAHAIDAK, M., & SIMSHAH, I. (2025). The role of strategic partnership in the formation and development of Ukraine's educational ecosystem. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", 38 (1), 120-134. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.38.25.01.10.068.074
In MON style
Сагайдак М.П., Сімшаг І.О. Роль стратегічного партнерства у формуванні та розвитку освітньої екосистеми України. Вчені записки. 2025. № 38(1). С. 120-134. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.38.25.01.10.068.074 (дата звернення: 26.04.2025).
With transliteration
SAHAIDAK, M., SIMSHAH, I. (2025) Rol stratehichnoho partnerstva u formuvanni ta rozvytku osvitnoi ekosystemy Ukrainy [The role of strategic partnership in the formation and development of Ukraine's educational ecosystem]. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", no. 38(1). pp. 120-134. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.38.25.01.10.068.074 [in Ukrainian] (accessed 26 Apr 2025).
# 38(1) / 2025 # 38(1) / 2025
Download Paper
8
Views
0
Downloads
0
Cited by

  1. Willis A.J. The ecosystem: An evolving concept. Functional Ecology, 1997. 11(2), Р. 268-271.
  2. Chang V., Guetl C. E-Learning Ecosystem (ELES) — A Holistic Approach for the Development of more Effective Learning Environment for Small-and-Medium Sized Enterprises (SMEs). IEEE. 2007. DOI: 10.1109/DEST.2007.372010.
  3. Digital Education action Plan 2021-2027. Resetting education and training for the digital age. European Commission. Brussels, 30.9.2020. URL: EUR-Lex — 52020DC0624 — EN — EUR-Lex
  4. Pro skhvalennia Stratehii tsyfrovoho rozvytku innovatsiinoi diialnosti Ukrainy na period do 2030 roku ta zatverdzhennia operatsiinoho planu zakhodiv z yii realizatsii u 2025- 2027 rokakh. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/1351-2024-%D1%80#Text.
  5. Pinchuk O.P. Vidkryta internet-platforma «Ukrainska elektronna entsyklopediia osvity»: ekosystemnyi pidkhid. Tsyfrova transformatsiia osvity Ukrainy v umovakh voiennoho stanu: Zbirnyk materialiv zvitnoi naukovoi konferentsii Instytutu tsyfrovizatsii osvity NAPN Ukrainy (24 liutoho 2023 r., m. Kyiv) / uporiad.: O.P. Pinchuk, N.V. Yaskova. Kyiv : ITsO NAPN Ukrainy, 2023. S. 55. DOI: 10.33407/lib.NAES.735053.
  6. Pro.Bezpeku: bezpechna osvitnia ekosystema hromady: navchalno-metodychnyi posibnyk / za zah. red. N. Sofii, A. Anosovoi. Kyiv: Tsentr innovatsiinoi osvity «Pro.Svit», 2023. 518 s.
  7. Leontieva I. Kontseptualni zasady ekosystemy suchasnoi pedahohichnoi osvity. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika. 2023. № 39(1). — S. 19- 24. DOI: 10.28925/2311–2409.2023.393.
  8. Leontieva I. Ekosystemnyi pidkhid yak metodolohichnyi oriientyr innovatsiinoho rozvytku vyshchoi pedahohichnoi osvity. Pedahohichna osvita: teoriia i praktyka. Psykholohiia. Pedahohika. 2024. № 41(1). S. 21-25. DOI: 10.28925/2311-2409.2024.41.
  9. Sahaidak M.P., Biletskyi Ya.O. Upravlinnia biznes-ekosystemoiu v umovakh novoi normalnosti ta transtsendentnosti. Vcheni zapysky KNEU. 2024. № 36(3). S. 138–144. DOI: 10.33111/vz_kneu.36.24.03.20.138.144.
  10. Lazarenko Yu.O. Ekosystema innovatsii v Ukraini: suchasnyi stan ta stratehichni napriamy rozbudovy v umovakh voiennoho chasu. Upravlinnia innovatsiinym rozvytkom sotsialno-ekonomichnykh system: kolektyvna monohrafiia / pid zah. red. Khrapkinoi V.V., Pichyk K.V.; Natsionalnyi universytet “Kyievo-Mohylianska akademiia”. Kyiv : Vydavnychyi dim “Kyievo-Mohylianska akademiia”, 2024. — C. 21-34.
  11. Liubarets V.V., Skybuni N.D., Biriukova O.V. Stalist osvitnoi ekosystemy: stratehii vprovadzhennia tsyfrovykh innovatsii, Zenodo, 2022. DOI: 10.5281/zenodo.10450470.
  12. Yepikhina M.A. Definitsiinyi analiz poniattia «vzaiemodiia» u filosofskomu ta sotsiolohichnomu vymiri. Teoriia ta metodyka navchannia ta vykhovannia. 2020. № 48. S. 53-63. DOI: https://doi.org/10.34142/23128046.2020.48.05.
  13. Filosofskyi entsyklopedychnyi slovnyk / V.I. Shynkaruk (holova redkolehii) ta in.; L.V. Ozadovska, N.P. Polishchuk (naukovi redaktory); I. O. Pokarzhevska (khudozhnie oformlennia). Kyiv: Abrys, 2002. 742 s.
  14. Stratehichne partnerstvo v biznesi: teoriia, metodolohiia, praktyka : monohrafiia / Za zah. red. Sahaidaka M.P. Kyiv: KNEU. 2024. 328 s. DOI: http://doi.org/10.35668/978-966- 926-502-9.
  15. Cambridge Dictionary. Partnership. Cambridge Dictionary. URL: https://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/partnership
  16. Riabtsev V. Korporatyvne partnerstvo yak forma realizatsii kontseptsii staloho rozvytku kompanii. International Science Journal of Management, Economics & Finance. 2023. Vol. 2, No.2. S. 124-132. DOI: 10.46299/j.isjmef.20230202.13.
  17. Khmurova V.V., Yatsyshyna K.V. Mekhanizm partnerstva biznesu, vlady i mistsevoho samovriaduvannia. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. 2019. URL: http://ej.journal.kspu.edu/index.php/ej/article/view/470/464.
  18. Sahaidak M.P. Partnerstvo ta dyversyfikatsiia yak chynnyky formuvannia servisnooriientovanoi biznes-modeli pidpryiemstv hotelno-restorannoho biznesu. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Ekonomichni nauky. 2023. №4. S. 271-277. DOI: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2023-320-4-40. URL: http://journals.khnu.km.ua/vestnik/wp-content/uploads/2023/12/320-40.pdf.
  19. Frølund L., Murray F., Riedel M. Developing Successful Strategic Partnerships With Universities. MIT Sloan Management Review. 2017. URL: https://sloanreview.mit.edu/article/developing-successful-strategic-partnerships-withuniversities/.
  20. Ministerstvo ekonomiky Ukrainy. Prohrama relokatsii pidpryiemstv. Ofitsiinyi vebsait Ministerstva ekonomiky Ukrainy. URL: https://me.gov.ua/Documents/Detail/3e766cf9-f3ca4121-8679-e4853640a99a?lang=uk-UA&title=ProgramaRelokatsiiPidprimstv