
Collection of Scientific Papers "Scientific Notes"
ISSN 2415-8518
Індустрія мовних послуг: економічний профіль локалізації ІТ-продуктів
Language services industry: economic profile of localization ІТ rpoducts
DOI:
10.33111/vz_kneu.38.25.01.16.110.116
Анотація: У статті досліджено явище локалізації як класичний складник сучасної індустрії мовних послуг. Економічними агентами цього сегмента суспільної діяльності є компанії, що надають лінгвальні послуги, та їх покупці, фахівціперекладачі, організації зі стандартизації, постачальники технологій та ін. Спостережено, що сьогодні ця індустрія швидко адаптується до глобальних трендів цифрової епохи, де особливо начасними є взаємообернені тренди — кроскультурна комунікація та збереження націєідентичності. Визначено, що локалізація є актуальним інструментом бізнес-стратегії підприємства, оскільки забезпечує відповідність пропонованої комерційної інформації національним і культурним особливостям авдиторії. Запропоновано огляд основних етапів створення українськомовного контенту програмної продукції. Акцентовано, що українська мова має достатні внутрішньолінгвальні ресурси для збільшуваних запитів наукової номінації в досліджуваній сфері. Проаналізоване чинне в Україні інституційне середовище, зокрема щодо українськомовної локалізації, та зауважено, що наявні в ньому прогалини спричиняють нехтування великими компаніями адаптації власного продукту до культурних вимог місцевого ринку. Виявлено основні проблеми, з якими стикаються споживачі неякісного продукту локалізації: можливе ігнорування мовних звичок і культурних уподобань споживчої аудиторії, небажання фінансувати додаткові витрати щодо найму кваліфікованих перекладачів, необхідність локалізувати позатекстові елементи програмного продукту тощо. Оцінено важелі економічного впливу локалізації на структуру витрат окремого підприємства і ринку в цілому.
Спрогнозовано збільшуваний попит на засоби локалізації як мовно-економічного інструменту бізнес-стратегії підприємства. Поглиблений аналіз співвідношення можливостей штучного інтелекту та традиційного людського ресурсу розкриє перспективи вдосконалення цього процесу та підвищення довіри споживачів до конкретного продукту чи послуги.
Abstract: The article examines the phenomenon of localization as a classic component
of the modern language services industry. The economic agents involved in this segment
of social activity are companies providing language services and their customers,
translation specialists, standardization organizations, and technology providers. Today,
this industry is rapidly adapting to the global trends of the digital era, where the reciprocal
trends of cross-cultural communication and preservation of national identity are
especially timely. The article determines that localization is a relevant tool for an
enterprise's business strategy, as it ensures that the proposed commercial information
corresponds to the national cultural characteristics of the audience. A summary of the
main steps concerned with creating content in Ukrainian for software products is
presented. It is emphasized that the Ukrainian language possesses adequate
intralinguistic resources to meet the growing demands of scientific terminology in the
relevant field. The authors thoroughly analyze the current institutional environment in
Ukraine, particularly regarding Ukrainian-language localization, and note that the gaps in
it cause large companies to to neglect to adapt their products to the cultural requirements
of the local market. The main problems consumers face with a low-quality localization
product are identified: possible disregard for the consumer audience's language habits
and cultural preferences, unwillingness to finance additional costs of hiring qualified
translators, and the need to localize non-textual elements of a software product. The
effects of localization on a company's cost structure and the overall market are analyzed.
Additionally, there is a forecast for the increasing demand for localization tools, which
serve as both a linguistic and economic component of a business's strategy. An in-depth
analysis of the correlation between the capabilities of artificial intelligence and traditional
human resources will reveal the prospects for improving this process and increasing
consumer confidence in a particular product or service.
Ключові слова: бізнес-стратегія, довіра, витрати підприємства, індустрія мовних послуг, ІТ, локалізація, мовні послуги, національний терміноресурс, права споживачів, соціальний капітал.
Key words: business strategy, trust, enterprise costs, language services industry, IT, localization, language services, national term resource, consumer rights, social capital.
УДК: 338.46:81'25]:004.9
UDC: 338.46:81'25]:004.9
JEL: D11 F61 L84 Z13
To cite paper
In APA style
Tkachenko, O., Kozlovska, L., Fedorenko, R., & Fedorenko, T. (2025). Language services industry: economic profile of localization ІТ rpoducts. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", 38 (1), 191-206. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.38.25.01.16.110.116
In MON style
Ткаченко О.В., Козловська Л.С., Федоренко Р.М., Федоренко Т.О. Індустрія мовних послуг: економічний профіль локалізації ІТ-продуктів. Вчені записки. 2025. № 38(1). С. 191-206. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.38.25.01.16.110.116 (дата звернення: 26.04.2025).
With transliteration
Tkachenko, O., Kozlovska, L., Fedorenko, R., Fedorenko, T. (2025) Industriia movnykh posluh: ekonomichnyi profil lokalizatsii IT-produktiv [Language services industry: economic profile of localization ІТ rpoducts]. Collection of Scientific Papers "Scientific Notes", no. 38(1). pp. 191-206. http://doi.org/10.33111/vz_kneu.38.25.01.16.110.116 [in Ukrainian] (accessed 26 Apr 2025).
.jpg )
Download Paper
3
Views
0
Downloads
0
Cited by